Zamonaviy biznes yangi bozor sharoitlariga moslashadi. Agar ilgari 9 dan 18 gacha ofisda majburiy o‘tirish kabi klassik besh kunlik ishga ustunlik berilgan bo'lsa, bugungi kunda kompaniyalar masofaviy bandlikni faol yo‘lga qo‘ymoqdalar.
Nima uchun masofaviy ishlash formati shunchalik mashhur bo‘lib ketdi, butun dunyo bo'ylab tarqalgan jamoaning uzluksiz jarayonini qanday yo‘lga qo‘yish mumkin va buning uchun qanday vositalar kerak? Biz sizga yangi materialda so‘zlab beramiz.
Nima uchun masofaviy ishlash formati shunchalik mashhur bo‘lib ketdi, butun dunyo bo'ylab tarqalgan jamoaning uzluksiz jarayonini qanday yo‘lga qo‘yish mumkin va buning uchun qanday vositalar kerak? Biz sizga yangi materialda so‘zlab beramiz.
Masofadan ishlash yaxshi g‘oya ekanligining 3 sababi
Bir necha yil oldin kompaniyalar yangi xodimlarni jalb qilish uchun "plyushkalar" tizimini faol ravishda joriy qila boshladilar. Kompaniya mahsulotlari va xizmatlari uchun qulay narxlar, bepul qahva, mazali pechenye va qisqartirilgan juma kuni – bu yaxshi bonuslar. Ularning yo'qligi bugungi kunda yomon odat hisoblanadi.
2020-yildagi pandemiyadan so'ng ushbu ro'yxatga yana bir "magnit" qo'shildi. O‘shanda ofis xodimlariga uydan ishlashga ruxsat berildi. Inqiroz tugadi, ammo ko'plab kompaniyalar jamoaning yanada moslashuvchan ish jadvaliga ega bo'lish huquqini saqlab qolishdi. Axir, ushbu formatning ko'plab afzalliklari borligi ma'lum bo'ldi.
Bir necha yil oldin kompaniyalar yangi xodimlarni jalb qilish uchun "plyushkalar" tizimini faol ravishda joriy qila boshladilar. Kompaniya mahsulotlari va xizmatlari uchun qulay narxlar, bepul qahva, mazali pechenye va qisqartirilgan juma kuni – bu yaxshi bonuslar. Ularning yo'qligi bugungi kunda yomon odat hisoblanadi.
2020-yildagi pandemiyadan so'ng ushbu ro'yxatga yana bir "magnit" qo'shildi. O‘shanda ofis xodimlariga uydan ishlashga ruxsat berildi. Inqiroz tugadi, ammo ko'plab kompaniyalar jamoaning yanada moslashuvchan ish jadvaliga ega bo'lish huquqini saqlab qolishdi. Axir, ushbu formatning ko'plab afzalliklari borligi ma'lum bo'ldi.
- Butun dunyo bo'ylab ishchilarni yollash. Yirik kompaniyalar turli shahar va mamlakatlarda tarqalgan zo‘r mutaxassislar uchun kurashmoqda. Yashash joyidan qat'i nazar, ularga masofadan turib ishlashni taklif qilish orqali kompaniya raqobatchilariga nisbatan kuchli ustunlikka ega bo'ladi.
- Xarajatlarni optimallashtirish. Xodimlarga haftasiga kamida bir necha marta uydan ishlashga ruxsat berish orqali kompaniya o'z xarajatlarini kamaytiradi. Bu katta ofis maydonlarini ijaraga olish, xodimlarga yo‘l chiptalari va xizmat safarlari uchun pul to'lash zarurati yo'qligi tufayli ro‘yobga chiqadi. Bundan tashqari, boshqa mamlakatlardagi haqiqatan ham kuchli mutaxassislarning ish haqi past bo'lishi mumkin.
- Unumdorlikning oshishi. Perceptyx tadqiqotiga ko'ra, odamlar uyda ishlashga tez moslashishdi. Xodimlarning sodiqligi va samaradorligi sezilarli darajada oshdi, chunki ular ushbu rejimda kamroq charchashadi, yo'lga ketadigan vaqtni tejashadi va o'zlariga va oilalariga ko'proq e'tibor berishlari mumkin.
Masalan, "masofadan ishlashga"ga o'tgandan so'ng, bozorni yana bir o'zgarish – to'rt kunlik ish formati kutayotganligiga tahlilchilarning ishonchi komil. Ish haftasini qisqartirish samarali bo‘lishi borasidagi tadqiqotni ilk bor Islandiya olimlari o'tkazdilar. 2015 yildan 2019 yilgacha ishchilar 40 soat o'rniga haftasiga 30-35 soat ishladilar – xuddi o‘sha ish haqiga. Ma'lum bo'lishicha, ularning unumdorligi nafaqat pasaymagan, balki oshgan ham. Xodimlarning fikriga ko'ra, bu ish va shaxsiy hayot o‘rtasida topilgan muvozanat tufayli imkonli bo‘lgan.
Nima uchun ba'zi kompaniyalar yangi tendensiyadan xursand emas?
Qarshilik sabablari turlicha bo'lishi mumkin. Masalan, Netflix asoschilaridan biri Rid Gastings Wall Street Journaliga bergan intervyusida "shaxsan uchrashish imkoniyatining yo'qligi, ayniqsa xalqaro miqyosda, bu juda katta kamchilikdir" - dedi.
Yana bir sabab – boshqa kompaniyalarning muvaffaqiyatsiz tajribasi. Yoki o'rnatilgan an'analarni o‘zgartirishni istamaslik. Bu holat tushunarli: chunki barcha yangi narsalar har doim ehtiyotkorlik bilan qabul qilinadi, xatolar muqarrar, tizim yo‘lga tushishi uchun vaqt kerak. Ammo zamonaviy dunyo yangi qoidalarni talab qiladi, demak, fikrlash va ishlashga yondashuvni o'zgartirish kerak.
Taniqli kompaniyalarning tajribasi yangi tendensiyalarni qabul qilish va rivojlantirish yo'lidan borish ularga qarshi kurashishdan ko'ra ancha samarali ekanligini tasdiqlaydi. Zapier kompaniyasining 200 dan ortiq xodimlari bor va ularning barchasi masofadan turib ishlaydi. Microsoft-ning sho'ba korxonasi bo‘lgan Github shtatida -dunyoning 60 dan ortiq mamlakatlaridan 1200 nafar xodim bor. Adobe, Amazon, Spotify, Google, Facebook, Airbnb, Automattic kabi gigantlar haqida ham unutmasligimiz kerak: ular ham masofaviy ish joylarini faol ravishda joriy qilmoqdalar va butun dunyoga ajoyib natijalarni ko'rsatishda davom etmoqdalar.
Nima uchun ba'zi kompaniyalar yangi tendensiyadan xursand emas?
Qarshilik sabablari turlicha bo'lishi mumkin. Masalan, Netflix asoschilaridan biri Rid Gastings Wall Street Journaliga bergan intervyusida "shaxsan uchrashish imkoniyatining yo'qligi, ayniqsa xalqaro miqyosda, bu juda katta kamchilikdir" - dedi.
Yana bir sabab – boshqa kompaniyalarning muvaffaqiyatsiz tajribasi. Yoki o'rnatilgan an'analarni o‘zgartirishni istamaslik. Bu holat tushunarli: chunki barcha yangi narsalar har doim ehtiyotkorlik bilan qabul qilinadi, xatolar muqarrar, tizim yo‘lga tushishi uchun vaqt kerak. Ammo zamonaviy dunyo yangi qoidalarni talab qiladi, demak, fikrlash va ishlashga yondashuvni o'zgartirish kerak.
Taniqli kompaniyalarning tajribasi yangi tendensiyalarni qabul qilish va rivojlantirish yo'lidan borish ularga qarshi kurashishdan ko'ra ancha samarali ekanligini tasdiqlaydi. Zapier kompaniyasining 200 dan ortiq xodimlari bor va ularning barchasi masofadan turib ishlaydi. Microsoft-ning sho'ba korxonasi bo‘lgan Github shtatida -dunyoning 60 dan ortiq mamlakatlaridan 1200 nafar xodim bor. Adobe, Amazon, Spotify, Google, Facebook, Airbnb, Automattic kabi gigantlar haqida ham unutmasligimiz kerak: ular ham masofaviy ish joylarini faol ravishda joriy qilmoqdalar va butun dunyoga ajoyib natijalarni ko'rsatishda davom etmoqdalar.
"Biz xodimlarimizga ishonamiz va ularga eng yaxshi natijalarga erishishlari uchun o'z ishlarini shakllantirish imkoniyatini beramiz", - dedi Siemens bosh direktori Roland Bush.
Jamoaning uydan va ofisdan turib ishlashini qanday tashkil qilish mumkin?
Xodimlarni haftasiga 2-3 marta ofisga tashrif buyurib, masofaviy yoki gibrid formatga o'tkazish to'g'risida qaror qabul qilishning o'zi yetarli emas. Texnik ta'minot haqida ham o‘ylash kerak: kompyuterlar, mikrofonlar, kameralar va dasturiy ta'minot.
Barcha jamoa a'zolarining muvaffaqiyatli o'zaro aloqa qilishi uchun masofaviy ish kompaniya tarkibiga kiritilishi kerak. Buning uchun eng yaxshi yechimlarni Logitech -texnologiya ishlab chiqarish sohasida kashshof taklif qiladi. Brend mutaxassislari biznesning asosiy "og'riqlari" va istaklarini aniqlash uchun o'nlab tadqiqotlar o'tkazdilar. Bu bo'sh joyni yengishga va masofadan ishlashni optimallashtirishga yordam beradigan vositalarning butun arsenalini yaratishga imkon berdi.
Shunday qilib, uchrashuvlar va muzokaralarni elektron muhitga o'tkazish eng muhim jarayonlardan biri bo'ldi. Buning uchun ko'pincha keng qamrovli VKS-tizimlar qo'llaniladi: konferens-kameralar, videobarlar, spikerfonlar. Logitech va NAFI ma'lumotlariga ko'ra, bunday tizimlar bilan jihozlangan kompaniyalarning 52 foizi ularni haftasiga 1 martadan 3 martagacha, chorak qismi esa (24%) - haftasiga 4 martadan 7 martagacha ishlatadi.
Nima uchun sizning biznesingizga Logitech uskunasi kerak? Keling, tartib bo‘yicha ko‘rib chiqamiz.
- Brend biz biladigan barcha video aloqa vositalarini yagona ekotizimga birlashtiradi. Bu demak, masalan, kamera va garnitura bir-biri bilan to'g'ri ishlaydi. Texnik nosozliklarni bartaraf etishga vaqt sarflanmaydi.
- Xodimlar, o'z navbatida, texnik jihatlarga chalg'imasdan, ish vazifalarini bajarishga e'tibor qaratishlari mumkin. O'rnatish va foydalanish IT mutaxassislarining o'ziga xos ko'nikmalarini yoki yordamini talab qilmaydi, DTni yangi versiyalarini esa ishlab chiqaruvchining veb-saytida mutlaqo bepul olish mumkin.
- Ofisda va uyda (yoki istalgan joyda!) ishlash o'rtasidagi chegara deyarli o‘chib ketadi. Logitech videokameralari va garnituralari rasm va aloqaning ajoyib sifati jamoa haqiqatan shu yerda hozir bo‘lganligi hissini yaratadi. Tasavvur qiling: Logitech kameralari odamlarning figuralarini, inson ovozini taniydi va yorug'lik sharoitlarini tahlil qiladi, tasvirni avtomatik ravishda kattalashtiradi va ovoz balandligini moslashtiradi, fon shovqinini tekislaydi.
- Ajoyib aloqa darajasini namoyish etish va ilg'or texnologiyalardan foydalanish uning yuqori maqomini va mas'uliyatli munosabatini ta'kidlaydi. Bu hayrat va ishonchni tug‘diradi - bunday biznes bilan ishlash istagi paydo bo‘ladi.
- Logitech tomonidan ishlab chiqilgan yechimlar har qanday turdagi xonalarda onlayn-yig‘ilishlar o'tkazishga imkon beradi. Kichik muzokara xonalari uchun biz Rally Bar mini, o'rtacha xonalar uchun - Rally Bar, katta xonalar uchun - Rally Plus to'plamini tavsiya qilamiz. Karnaylar va mikrofonlarni har qanday joyga joylashtirilishi mumkin, bu esa qamrov doirasini kengaytiradi. Mahkamlash variantlarini ham har bir xona uchun alohida tanlash mumkin.
- Logitech mahsulotlari Mac va boshqa texnologiyalar bilan yaxshi ishlaydi. Shuningdek, qurilmalarda o'rnatilgan video aloqa tizimlari mavjud: MS Teams, Zoom, Google Meet.
Videokonferensaloqadan tashqari, Logitech ko'plab tashqi qurilmalarni taklif etadi. Sichqonchalar va klaviaturalar, prezentatorlar, qurilmalar uchun adapterlar, dok-stansiyalar, garnituralar va boshqalar. Bularning barchasi shaharlar va mamlakatlar o'rtasidagi chegaralarni yo'q qilishga va sifatli ish jarayonini yo‘lga qo‘yishga yordam beradi.
ASBC Uzbekistan-dan noyob xizmat: Logitech mahsulotlarini bepul sinovdan o'tkazish
Ba'zan tanlovning to'g'riligiga bo‘lgan shubha biror narsani o'zgartirishga urinmasdan, orqaga chekinishga majbur qiladi. Biz sizning biznesingiz uchun u yoki bu uskuna mos kelishini bashorat qilmasdan, uni olib, sinab ko'rishni taklif qilamiz!
Logitech-ning O'zbekistondagi rasmiy hamkori ASBC hisoblanadi. Kompaniya har doim korporativ mijozlarning istaklarini inobatga oladi va uskunalarni bepul sinovdan o‘tkazishga beradi. Siz va sizning xodimlaringiz har qanday Logitech demo-to'plamini amalda sinab ko'rishingiz, biznesingizning texnologik ehtiyojlarini aniqlashingiz va sotib olishdan oldin har qanday shubhalarni bartaraf etishingiz mumkin.
So‘rov qoldirish uchun mutaxassislar bilan bog'laning yoki so‘rovni saytda qoldiring.
Xulosa
Kompaniya rahbarlari o'z xodimlari qayerda – ofisda yoki uyda ishlashlari kerakligi haqida uzoq vaqt bahslashishlari mumkin. Ammo buning o'rniga, o'zlaridan nimani xohlashlarini so'rash yaxshiroq emasmi? Odamlar har xil, kimdir jamoaga va ofisning jo‘shqin muhitiga muhtoj, kimdir esa uydagi to'liq sukunat va shinamlikka muhtoj. Kimdir majburiy ravishda boshqa joyga ko‘chadi va yashash joyining o'zgarishi sababli birinchi darajali mutaxassisni qo'yib yuborish oqilona emas.
Kelajak tushunadigan kompaniyalarniki: jarayonning muhimligiga qaramay, natijani baholash kerak. Odamlar maksimal foyda keltiradigan joydan turib ishlashiga ruxsat bering.